Het nieuwe bezorgen is een verlengstuk van de winkel
Uw Slager Bas Bekooij is gevestigd in Rijnsburg in de bollenstreek. Ruim een halve eeuw geleden had z’n vader nog een zelfslachtende slagerij, maar dat is sinds 1988 voorbij, vertelt tweede generatie slager Bas Bekooij. Het bedrijf is steeds met de tijd meegegaan; eerst met een zaak buiten het dorp, vervolgens met een tweede winkel in het centrum. In 1994 werden de twee winkels samengevoegd tot één grote zaak in het centrum. Bas: “Twintig jaar later verhuisden we weer. Toen deden we het precies andersom. We vertrokken uit het centrum naar een kleine zaak én we werden een ‘Uw Slager’. Met nog maar 47 m2 ging onze omzet juist omhoog. We hadden minder kosten, kozen voor een uitgekiende serie producten en gingen efficiënter werken. Daaraan draagt ook Uw Slager bij.”
Internetondersteuning
In vele opzichten is Uw Slager een aantrekkelijke formule, vindt Bas Bekooij. De ondersteuning vanuit deze formule is snel, persoonlijk, efficiënt en breed. Een van de meest gewaardeerde onderdelen van de Uw Slager formule is de internetondersteuning, weet directeur Albert-Peter Veldkamp. “Dat komt omdat de ‘online toonbank’ gemakkelijk is. Alle Uw Slagers kunnen een goed opgebouwde webshop krijgen. Daartoe hebben we een goed partnership gecreëerd met enkele deskundige IT bedrijven voor de webshop en desgewenst voor een compleet Social Media platform. Wijzelf zoeken samen met de slager naar optimale vulling van zijn online toonbank voor een goede presentatie en meer omzet. Die toonbank heeft een overzichtelijke backoffice om bestellingen af te handelen. Bovendien vind je er een foto- en receptendatabank, drukwerkformule en de aansturing van beeldschermen in de winkel. Zo maken wij publiciteit en promotie eenvoudig.”
Voordelen van bezorgen
En de slager? Bas Bekooij lacht. Wij zorgen voor mooie producten en voor zaken als bezorging. Met name die bezorging is bij ons enorm gegroeid, zeker in het afgelopen ‘corona-jaar’. Daarvoor bezorgde ik ook al, maar wel minder. Wij zijn in het begin van de pandemie vooral druk geweest om mensen het gevoel te geven dat ze niet belastend bezig zijn als ze hun aankopen laten bezorgen. Het tegendeel is waar, juist omdat we een kleine winkel hebben kunnen we voorkomen dat iedereen opeengepakt in de winkel staat. Het geeft ons de rust en de ruimte om te werken. Nu mensen dat weten, bestellen ze vaker én meer online. Mensen kopen ook andere dingen erbij doordat ze die producten op de website zien. Het heeft ons bovendien meer klanten opgeleverd. Al met al is bezorgen een daverend succes.”
Hulp van de bonnenprinter
Iets meer werk is het wel, vindt Bas Bekooij. Dat zit ‘m vooral in het sturen van de betaalverzoeken en het checken of er al betaald is. “Daarbij is de bonnenprinter echt een perfecte uitvinding! Vroeger moest ik in de mail checken of er een bestelberichtje was, nu geeft de bonnenprinter direct de bestelling door. Op de bestelling staan de datum, wanneer en waar het bezorgd moet worden en het telefoonnummer van de klant. Wil iemand een bestelling zelf halen, dan staat dat ook op de geprinte bon. Alleen de prijs moeten we er later opzetten, want je weet van tevoren immers niet op de gram nauwkeurig wat een stuk vlees of een gerecht weegt.”
Kernwaarden
Bekooij ‘ontdekte’ de bonnenprinter via de nieuwsbrief van Uw Slager. “Het klonk me als muziek in de oren! Ik vind dit hét ideale verlengstuk van de webshop. Het enige dat ikzelf nodig heb is discipline. De site moet compleet en actueel zijn en die activiteit moet je inplannen. Ook als bijvoorbeeld de macaroni op is en ik spaghetti maak, dan moet ik dat snel aanpassen op de site. In die zin zijn we tegenwoordig wat minder ‘lekker slager’ en wat meer ondernemer geworden. Dat ligt ook een beetje aan mezelf, ik geef moeilijk iets uit handen. Dat ik dit wel doe met de formule van Uw Slager spreekt erg in hun voordeel. Ik sta helemaal achter hun kernwaarden van persoonlijk en uniek, modern ambacht en traditie, verantwoord en smaakvol en van samenwerken. Uw Slager is nuttig, ik kan leunen op die formule.”
Het bezorgen is een blijvertje. Nu klanten snappen dat het erbij hoort, dat we het niet belastend vinden, is het als het ware het verlengstuk van onze winkel.”
Meer informatie: www.uw-slager.nl